Een frisse gevel met de Brillux verfstudio
Plaats Ermelo
Opdrachtgever Gerco Jansen
Uitvoerend schildersbedrijf Vakschilders Ermelo B.V.
Het kostte Gerco Jansen van Jansen Beveiliging & Elektro in Ermelo niet veel tijd om een schildersbedrijf te vinden voor de gevel van zijn bedrijf: hij vroeg het gewoon aan zijn buurman, Dick Bilder, aan de overkant van de straat. Dick Bilder, eigenaar van schildersbedrijf Vakschilders Ermelo, wist dat hij dankzij de ondersteuning van Brillux de toch wel speciale uitdagingen van dit project moeiteloos aan zou kunnen.
Het gebouw uit 2008 en gelegen in het bedrijventerrein Jagerserf had namelijk geen traditionele gevelbekleding. Het was rijkelijk bepleisterd, en dat ook nog eens in felle kleuren. De kleuren waren in de loop der jaren zichtbaar verkleurd en vervaagd. Daarom moest het gebouw weer een fris jasje krijgen en dat mocht opnieuw in opvallende kleuren. En voor dat kleurenconcept had Dick Bilder de hulp nodig van Brillux... Samen met zijn verkoopadviseur Jan Brands bekeek hij wat de mogelijkheden waren en vervolgens legden ze hun ideeën voor aan Brillux.
Ze stuurden alle informatie over de werkzaamheden inclusief foto's van het gebouw naar de Brillux verfstudio in Münster. Korte tijd later ontving Dick Bilder al 2D- en 3D-afbeeldingen van het kleurenconcept. “In totaal had de verfstudio drie mogelijkheden uitgewerkt en die hebben we aan de klant voorgesteld. Samen hebben we de mogelijkheden uitgebreid besproken. En daaruit kwam het huidige kleurenconcept met blauw, grijs en groen“, vertelt Dick Bilder.
Voor de uitvoering koos het schildersbedrijf voor een tweelagig systeem: Evocryl 200 met TSR-formule en Hechtgrond 3720. De reden ligt voor de hand: met deze verf kan je de gekozen kleuren heel nauwkeurig realiseren en bovendien creëert Evocryl een fotokatalytisch, zelfreinigend oppervlak, wat toch wel heel erg belangrijk is in een industriegebied. Gerco Jansen was in de wolken met het werk van zijn buurman, waarbij Dick toch ook duidelijk aangeeft dat de Brillux verfstudio hier een belangrijke rol in heeft gespeeld: “Gewoon de kleur op een kleurenkaart aan de klant laten zien of de kleur op een foto van het gebouw zelf 'zien', is een wereld van verschil.”