Voor ons zijn professionele producten en een constante ontwikkeling al meer dan 130 jaar niet alleen een belofte: Kwaliteit heeft de hoogste prioriteit bij ons.
Geen enkele externe kwaliteitscriteria kunnen deze eisen beter bevestigen dan wij die het dagelijks beleven. Het is precies deze belofte die wij ook op onze verpakkingen willen presenteren.
Een helder, overzichtelijk ontwerp voor de voorkant met focus op de belangrijkste elementen. De achtergrondkleuren van de hoofdartikelen uit ons assortiment werden over het algemeen marginaal verbeterd. Daardoor kunnen wij waarborgen dat de betreffende producten makkelijk worden herkend.
Verdere productomschrijvingen werden beperkt tot de belangrijkste eigenschappen. Er werd een vaste plek achter de productnaam vastgelegd voor de glansgraadinformatie als het niet bestanddeel van de productnaam is. Een plek voor kleur- en structuurverschillen zorgt ervoor dat de producten efficiënt zichtbaar van elkaar te onderscheiden zijn.
Voor een uitstraling die onze kwaliteit presenteert, vertrouwen wij op een design met rechte lijnen en een uniforme onderscheiding van de assortimenten door de vertrouwde kleurgeving.
De informatie op de achterkant is onderverdeeld naar taal en omvat alle wettelijke regels en informatieteksten over de verwerking en behandeling van het product. Verdere technische eigenschappen staan indien van toepassing in een tabel.
Met de gereduceerde en opgeruimde productpresentatie creëren wij ruimte op het etiket voor onze internationale klanten.
Enerzijds zorgt het nieuwe design voor een herkenningswaarde voor de huidige verkooplanden en creëert tegelijkertijd ruimte voor mogelijke verdere talen.
Dit is een selectie van nieuwe en aangepaste signets en pictogrammen, om een visuele indruk te geven (stand 1 maart 2022). De continue controle en ontwikkeling van het Brillux assortiment zorgt ook voor een doorgaande ontwikkeling van de gebruikte tekens.